Julen varar fram till påsk!

Jag har inte bloggat sen i julas... så från mitt senaste julinlägg går jag direkt till påsk.
 
Jag är förtjust i påsken för att den känns så vårig och färgglad (och för att man får frossa godis 🙊). Och vill man veta var alla påsktraditioner kommer ifrån så kan man söka upp Johan Glans uppträdande om påsken 😜.
 
Jag samlade ihop några fina påskägg i en korg. Hade visst en hel påse på vinden med tomma ägg. Den som spar... har en massa tomma ägg kvar...
Jag ville piffa några ofärgade ägg som jag köpt i en pysselaffär, så jag spraymålade dem med ljusrosa färg. Sen stämplade jag dem med stämplar i form av en fjäder och fyllde med godis. Blev jättefint, men...
 
Sen var jag ju bara tvungen att provsmaka en godisbit och blä... 😝 Godiset smakade sprayfärg! Och då hade äggen ändå legat ute två dagar och luftat efter att de blivit sprayade och jag hade bara sprayat utsidan. Vilken besvikelse. Hällde över godiset i ett annat ägg och fick varna mottagaren om att godiset kanske inte gick att äta 😬😷.
 
 
Vi har haft två påskris här hemma, eller två olika fjäderbeklädda kvistarrangemang.
 
 
 
 
Påsktårta hemma hos mina föräldrar. Den såg inte ut som på bilden i receptet (gör den nånsin det?), men den var god. Inte för söt, vilket var perfekt efter en mastig middag och flera dagars godisfrossa!
 
 
Min fina Påskhare, eller Påsk-kare som han själv sa, gick på påskpromenad och kom hem med en korg full med godis.
 
 
Benjamin gjorde ett fint påskkort i skolan. Men det heter tydligen inte "glad påsk" längre...  Vet inte om jag ska skratta eller gråta 😂😢😂😢😂😢😂😢
 
 

Just Like Lotta

En blogg om allt som intresserar mig! Det vill säga pyssel, inredning, barn, mode, m.m.

RSS 2.0