Återbruka födelsedagskort!

 
Ett somrigt kort med hallon gav vi till ett födelsedagsbarn i helgen. Jag vek ner i mitten för att visa den fina insidan också.
 
Min morfar tyckte att födelsedagskort var överskattade. Han skrev sin hälsning på ett vitt papper med sin skrivmaskin och tejpade fast utanpå paketet. Han skrev ofta roliga hälsningar på rim.
 
De sista åren började morfar köpa födelsedagskort för han kom på att man kan återanvända dem. Han skrev sin hälsning på en post-IT lapp som han satte fast inuti kortet. På så sätt kunde den som fick kortet behålla hälsningen men ge kortet vidare till någon annan som fyllde år.
 
 
De flesta av mina kort kan också återanvändas genom att man tar bort pappret med hälsningen och sätter fast ett nytt tomt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Just Like Lotta

En blogg om allt som intresserar mig! Det vill säga pyssel, inredning, barn, mode, m.m.

RSS 2.0